Cum sa Techno Tuk

101 moduri de comunicare prin sms in timpul calatoriei (1)

Companiile din domeniul turismului, hotelier, transporturilor, sunt intr-o permanenta “goana” dupa noi clienti. Hotelurile, restaurantele, operatorii de croaziere, liniile aeriene, companiile de inchirieri automobile sau companiile de turism cauta in permanenta modalitati de a se diferentia de concurenta, de a fi unice in ochii clientului din perspectiva preturilor practicate.

Unul dintre mijloacele folosite din ce in ce mai des de catre aceste companii pentru a fi mai aproape de clienti este telefonia mobila. Pe pietele in curs de dezvoltare, clientii care nu pot fi contactati prin telefonie fixa sau internet, raspund in mod cert la un telefon mobil. Adoptarea comunicarii via mesaje scrise este modalitatea preferata de companiile din domeniul turismului, hotelier, transporturi, deoarece exista sanse mult mai mari ca informatiile pe care ei doresc sa le transmita sa ajunga la client si sa-i atraga atentia acestuia.

Iata prima transa din cele 101 exemple de relatie stransa intre companie si client, in domeniul turismului:

1.Air China permite clientilor sai sa faca check-in prin mesaje scrise in care le este comunicat un cod de bare. De indata ce clientul si-a achizitionat biletul online, poate opta sa primeasca un mesaj de reamintire intre 24 de ore si 90 de minute inaintea zborului. Mesajul contine un link cu un cod de bare, pe care clientul il poate folosi pentru check-in la toate filtrele de control din aeroport.

2. American Airlines a introdus sistemul biletelor de imbarcare pe telefonul mobil pentru zborurile interne, sperand sa reduca substantial folosirea hartiei, dar si sa grabeasca procesul de imbarcare, oferind mult mai mult confort pasagerilor.

3. Dupa confirmarea rezervarii online a biletului de avion, South African Airways trimite clientilor sai un sms cu detaliile zborului si codul de inregistrare necesar pentru check-in.

4. Jet Star a implementat un program de expediere de mesaje continand boarding pass-ul, in Australia si Noua Zeelanda, iar beneficiilele care constau in timpi de procesare a zborului mult mai scurti si clienti mult mai multumiti, nu au intarziat sa apara.

5. Federal Air din Mpumalanga, Africa de Sud ofera servicii de lux. Deoarece clientii companiei sunt mari intreprinzatori din intreaga lume, Genecentric a implementat o aplicatie pe portalul web al FedAir prin care clientii sunt notificati printr-un sms in legatura cu orarele de zbor si update-uri ale orelor de sosire, in asa fel incat oaspetii sa fie intotdeauna intampinati la timp.

6.  Membrii Clubului Singapore Airlines beneficiaza de avantajul de a putea contacta serviciul de relatii cu clientii al companiei de oriunde din lume printr-un mesaj scris. Pentru a intra in legatura cu serviciul de relatii clienti, cunoscut ca PPS Connect, clientii trimit un mesaj in care introduc codul de client Club PPS. In cateva minute primesc un mesaj de confirmare si in mai putin de 30 de minute, primesc telefonul unui operator.

7. Autoritatea Aeroportuara Britanica a lansat un serviciu via sms denumit “Flying Messenger” disponibil atat pentru cei care calatoresc cu avionul, cat si pentru cei care asteapta sosirea unui zbor pe Aeroportul Heathrow ori Gatwick din Londra (aplicatia nu mai este valabila, pentru ca a fost vanduta). Clientii trimit un mesaj cu numarul zborului cu doua ore inainte de decolare, iar AAB trimite inapoi un mesaj in care ofera detalii actualizate despre zbor, dar si oferte speciale care pot fi folosite inainte de imbarcare.

8. Aeroportul Soekarno-Hatta din Jakarta ofera calatorilor care il tranziteaza asistenta via sms. Asa incat, poti cere hartie igienica prin sms sau poti comenta calitatea serviciilor de taxi. Desigur, poti cere informatii despre zboruri.

9. Reteaua Star Alliance trimite pasagerilor mesaje cu detaliile zborului lor. Si tot prin serviciul de sms update, clientii Star Alliance pot afla informatii despre zborurile interne sau externe operate de oricare dintre companiile membre.

10. Orbitz.com, companie online de turism, pune la dispozitia clientilor sai mesaje scrise ci alerte care contin informatii despre intarzierile zborurilor, anularea unor zboruri, reprogramarea decolarilor, schimbarile de poarta de imbarcare, date despre starea vremii, informatii de securitate, date actualizate despre statusul zborurilor si informatii despre serviciile de transport din interiorul aeroportului.

11. Personal Porter este o companie australiana care ofera calatorilor servicii de livrare a bagajelor la domiciliu si localizare prin sms in timp real. Lansat in ianuarie 2007 la Sydney, scopul acestui serviciu a fost acela de a reduce cozile de la ghiseele de check-in din aeroporturi si de a facilita tranzitul calatorilor prin aeroport.

12. Atasand un emitator al companiei Rebound Tag la bagaje, riscul ratacirii acestora este semnificativ redus. Un cod de bare si un numar de identificare sunt imprimate pe microcipul Bag Tag pentru ca sistemul sa fie functional si in aeroporturile in care nu exista cititoare pentru microcipuri. Cand bagajul este recuperat, posesorul este anuntat printr-un sms.

13. Compania asiatica de online travel Zuji a lansat un serviciu via sms prin care clientii din Singapore isi pot alege destinatia dorita din peste 50 puse la dispozitie de companie. Apoi, pot trimite un mesaj firmei cu destinatia aleasa primind inapoi, tot prin sms, cele mai avantajoase oferte. Bineinteles, biletul poate fi rezervat tot prin sms.

14.South African Airways foloseste un serviciu de pager, care este conectat la reteaua de intranet a companiei si accesibil fie de la Centrul de Control al Operatiunilor South African Airways, fie de la Aeroportul International OR Tambo din Johannesburg. In acest fel, angajatii companiei primesc mesaje de informare in functie de aria in care activeaza.

15. Pasagerii nemultumiti de serviciile liniilor de bus express din Malaezia pot formula plangeri pe care le trimit prin sms Autoritatii de Acordare a Licentelor pentru Vehicule Comerciale. Acest sistem a fost adoptat pentru a preveni abuzurile din partea companiilor de transport public, in special in perioada migratiei de Balik Kampung-pelerinajul anual care ii aduce pe cei din marile orase inapoi in localitatile lor de provenienta pentru festivitatile specifice.

16. Caile Ferate Elvetiene (SBB) pun la dispozitia clientilor serviciul de procurare a biletelor prin sms. Calatorii sunt rugati sa trimita destinatia si ora plecarii prin sms catre un numar scurt de interes national. Raspunsul primit tot prin sms este echivalentul biletului.

17. Serviciul de Customer Care al metroului londonez prevede returnarea costului pentru o calatorie simpla clientilor sai, in cazul in care metroul intarzie mai mult de 15 minute. Tube Refund este serviciul catre care clientii pot trimite adresa lor de email si detaliile calatoriei pentru a solicita rambursarea.

18. Politia rutiera din Bangalore furnizeaza date despre trafic prin sms. Utilizatorii pot trimite un mesaj catre un numar special desemnat, primind informatii actualizate despre ambuteiaje, liniile de transport in comun, statii si orarul autobuzelor.

19. Serviciul Navteq de la Traffic.com pune la dispozitia cumparatorilor pachete-cadou de informatii din trafic in timp real, care pot fi oferite celor dragi. Oferta include monitorizare de trafic pentru trei numere de telefon mobil, putand fi oferit prietenilor sau membrilor familiei atunci cand calatoresc.Serviciul de alerta-text face parte din acest pachet si presupune mesaje de avertizare in legatura cu modificarile de program ale mijloacelor de transport din majoritatea oraselor mari.

20. OYBike este un sistem de inchiriere biciclete care permite utilizatorilor sa inchirieze si sa returneze biciclete prin sms. Bicicletele se gasesc in majoritatea statiilor de transport in comun, in parcari si in apropierea unor cladiri publice, iar fiecare stand de bicicleta este echipat cu un lacat electronic care functioneaza pe baza de telecomanda si display LCD. Un utilizator inregistrat in reteaua OYBike isi alege bicicleta, apoi telefoneaza centrului de asistenta si comunica codul afisat pe displayul standului acelei biciclete, primind apoi, un mesaj-text cu un cod pin care, odata tastat, deschide lacatul cu care este blocata bicicleta. Dupa folosire, bicicleta este depusa in orice stand al OYBike. Displayul standului ales va afisa un cod pin, pe care utilizatorul il trimite intr-un mesaj centrului de asistenta pentru a-si incheia perioada de inchiriere.

21. Programul autobuzelor din Dublin poate fi accesat prin sms. Calatorii trimit un mesaj cu textul BUS, urmat de numarul liniei sau TOMORROW daca sunt interesati de programul pentru ziua urmatoare, la un numar scurt si primesc inapoi un mesaj cu reperele orare pentru urmatoarele 3 curse atat in sensul de dus, cat si de intors (sau programul pentru urmatoarea zi).

22. National Car Rental, liderul pe piata britanica in inchiriere de masini, trimite mesaje clientilor atunci cand se apropie termenul de predare a masinii in care solicita sa le fie transmis numarul de kilometri inregistrati la bordul masinii. Folosirea serviciului de mesaje scrise a ajutat la reducerea numarului de angajati necesari intocmirii documentatiei sau mentinerii relatiei cu clientii.

23. Car Club este o companie de inchiriere de masini care ofera o gama variata de solutii de transport, atat pentru nevoile personale ale clientului, cat si pentru business. In prezent, relatia cu clientii este mentinuta si prin sms, acestia primind alerte pe telefonul mobil cu informatii legate de confirmarea rezervarii, cu detaliile tehnice ale masinii, plata prin card, facturare, etc…

24. Compania aeroportuara Sud-Africana pune la dispozitia clientilor sau un serviciu de mesaje-scrise, prin care clientul poate cere informatii despre locurile de parcare disponibile in cadrul Aeroportului International din Johannesburg.

25. In Amsterdam functioneaza un serviciu de mesaje scrise SMSParking prin care clientii se pot inregistra si pot plati taxele de parcare prin telefonul mobil. Clientii trimit un mesaj atunci cand parcheaza si un altul atunci cand parasesc parcarea, asa incat, platesc pentru exact atata timp cat masina a fost parcata, iar SMSParking retrage din contul bancar sau de pe cardul clientului sumele acumulate odata la doua saptamani.

Booking.com

About the author

TukTuk driver

Urcă în TukTuk! Oriunde te duc!

Add Comment

Click here to post a comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



Booking.com




Urmărește-ne pe Facebook!

Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!

Lumea e a ta!

Fii la curent cu cele mai recente noutăți și informații din zona de turism și călătorie!


Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!

Lumea e a ta!

Fii la curent cu cele mai recente noutăți și informații din zona de turism și călătorie!