O excursie rapida si fara dureri pe distanta de 2000 kilometri incepe cu o buna pregatire prealabila. In Partea 1 ti s-a spus ca ar fi bine sa incepi drumul prin a-ti pregati corpul din punct de vedere fizic si ca trebuie sa conduci conform ritmului tau biologic. Pentru un drum lung trebuie sa-ti fixezi cateva “alarme” mentale si fizice, care te vor mentine in alerta. Cel mai mare obstacol este oboseala, pe care o poti lasa deoparte o vreme, dar nu o poti invinge complet. Daca esti odihnit, e timpul sa pornesti la drum si sa tot mergi.

Ofera-ti provocari mentale

O calatorie lunga inseamna in cea mai mare parte a sa o privire fixa, indreptata spre intinderi nesfarsite de drum. Chestia asta e plictisitoare si iti poate toci simturile. Asa ca, din cand in cand, fa aceste mici exercitii:

  • Schimba benzile cat poti de des. O sarcina atat de plictisitoare poate parea fara sens, dar te va ajuta pentru o vreme sa nu te mai simti pe pilot automat. Plus ca e si o modalitate buna prin care sa verifici cat de obosit esti. Daca a schimba banda devine mult mai dificil decat ar trebui sa fie (de exemplu, iti ia o vesnicie sa iesi de pe o banda si sa intri pe alta) e evident ca ai nevoie de o pauza, indiferent unde te-ai afla in acel moment.
  • Foloseste-ti vezica urinara. Ar trebui sa-ti limitezi consumul de lichide la 250 ml (1 cana) pe durata primilor aproximativ 160 de kilometri, dar pe masura ce distanta parcursa creste, cu cat bei mai multa apa, cu atat stai mai treaz. Vei avea nevoie de cateva pauze in plus pentru a merge la toaleta, dar ele chiar vor fi necesare.
  • Nu te holba la marcajele de pe drum. Privirea atintita inspre liniile care  separa benzile de drum si inspre bornele kilometrice au un efect similar cu cel al hipnozei asupra mintii. E periculos si iti pot abate atentia de la ceea ce te inconjoara. Citeste numerele de inmatriculare sau incearca sa-ti aduci aminte numele profesorului tau de matematica din liceu, pentru a-ti mentine mintea treaza.
  • Evita optiunea cruise control. Desi e o caracteristica foarte buna a majoritatii masinilor moderne, optiunea cruise control (pilotul automat) trebuie evitata la drum lung, cand trebuie sa-ti lasi mintea sa lucreze. Asa ca forteaz-o sa faca actiuni constiente de una singura.

Creierul tau se va deconecta singur de la a fi constient si vei incepe sa visezi cu ochii deschisi. Daca simti ca intri in aceasta stare, trage pe dreapta 5-15 minute si profita de starea de visare intr-un mod creativ (asterne-ti pe hartie ideile!) sau, mai bine, trage un pui de somn de 20 de minute, pentru a-ti imbunatati timpul de raspuns la stimuli externi. Mentinerea unei temperaturi scazute in masina te va face mai putin somnoros si te mentine in alerta.

Fa nebunii

Canta cu voce tare daca esti singur in masina sau tipa cateva momente. Transforma-te intr-un mic Pavarotti sau vorbeste cu tine insuti fara a te considera nebun.

Vorbeste mult

Daca esti suficient de norocos pentru a avea un partener de calatorie, vorbeste intr-una cu el sau foloseste telefonul mobil, daca legile si conjunctura iti permit sa faci asta. O conversatie cu partenerul tau de drum sau cu un prieten la telefon, iti permite sa schitezi cateva idei pentru blogul tau de calatorie sau sa te gandesti la ce ai vrea sa faci cand ajungi la destinatie. Ai timp din belsug sa faci asta, iar o calatorie lunga este un bun prilej de a da frau liber ideilor.

Pastreaza legatura cu constiinta ta

Obisnuieste sa lupti impotriva oboselii si sa rezisti fara somn atunci cand conduci noaptea, pentru a ajunge la destinatie in cel mai scurt timp posibil. Atunci cand esti presat de timp, esti condus de constiinta. In cele din urma corpul tau este intotdeauna in control si e mai bine sa tragi pe dreapta si sa dormi, decat sa risti sa faci un accident. Din cauza soferilor care adorm la volan, se produc anual milioane de accidente iar oboseala la volan poate fi la fel de periculoasa ca atunci cand conduci baut.

Cea mai buna modalitate de a conduce 2000 kilometri intr-o zi este sa faci in asa fel incat sa nu fii ranit sau, si mai rau, sa nu mori pe drum. Bucura-te de calatorie si odihneste-te atat cat ai nevoie, pentru a ajunge intreg la destinatie.

Citeste si: Cum sa conduci peste 2000 km p zi (1)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Responses

  1. Florin

    Inca o metoda practicata mai ales de tiristi (adevaratii soferi de pe sosele, unii au si peste un milion de kilometri parcursi): luati la ocazie!

    O persoana agreabila cu care sa povestiti si sa intrati in contact in timpul drumului va face drumul cu siguranta mai “scurt” (psihologic).

    De doua ori am mers 24 de ore cu tirul si au fost experiente geniale, am cunoscut oameni de calitate care merita tot respectul; vreau sa cred ca si ei gandesc la fel, altfel nu “convietuiam” o zi intreaga in aceeasi cabina pentru 1500 de km.

    Reply
  2. periculos

    DO

    NOT

    DO THIS

    insusi publicarea articolului mi se pare imorala.

    ia-ti un co-driver.

    Reply
  3. Cum sa conduci peste 2000 km pe zi (1)Tuk Tuk

    […] Pregatirea e usoara si impartirea calatoriei pe segmente nu este nici ea dificila…la inceput. Orele petrecute pe drum vor incepe insa sa-si ceara pretul, ochii tai se vor incetosa si vei dori sa te opresti din ce in ce mai des. Citeste in partea a doua despre alte trucuri care sa te tina in alerta si siguranta. –> Partea 2. […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.


− 5 = 2