Asia Jurnal de bord

Ruxandra – Calator in jurul lumii. Ep. 1: India

Ruxandra Plesea lucreaza in turism si se descrie ca fiind o persoana careia, in primul rand, ii place sa descopere lucruri noi. " Poate de aceea ador calatoriile, arta culinara si sky diving-ul. Cei 5 ani de experienta i-am impartit intre agentia Marshal Turism si Get Travel, iar din toamna am preluat partea de turism din cadrul Alfa Travel unde sper sa fiu partenerul vostru pe tot ce tine de vacanta."

Cand mi-am propus sa vad India nu m-am gandit nici o clipa ca ziua va fi mai scurta decat am nevoie sa apuc sa vad toate minunatiile lor!

In primul rand cand te gandesti la India, iti vine in minte un amestec de culoare, cultura, traditii, oameni simpli dar totusi atat de spirituali si de fascinanti. Ca fiecare, aveam in gand doar Taj Mahal-ul, sau templele ayurvedice, insa pe parcursul calatoriei mi-am dat seama ca India reprezinta purificarea sufletului pentru noi toti.

Cand ajungi sa imbraci un costum traditional iti dai seama ca aduci un act de mare cinste locuitorilor care te privesc mereu cu bunatate si zambete sincere, iar infrumusetarea unei femei cu mehndi/henna, iti da senzatia ca esti o zeita  coborata din temple. Vorbind de temple, neaparat trebuie sa participi la o slujba intr-un templu hindus, pentru a intelege mai bine ce inseamna rugaciunea pentru cei de acolo.

Sunt atat de multe lucruri frumoase acolo, atat de pretioase si de intense momentele pe care le-am simtit incat pot spune ca India a fost calatoria vietii mele, iar amintirile culese de pe stradutele si de prin templele lor mi-au oferit amintiri pretioase pe care le voi pastra in suflet mereu.

* * *

Prin urmare, am inceput cu vizitarea vechiului oras Delhi, unde m-am plimbat putin si am vizitat impunatorul Mormant a lui Humayun, construit numai din caramida rosie si cu o frumoasa gradina in stil persan, despre care am aflat ulterior ca este unul dintre cele 3 monumente UNESCO de patrimoniu mondial si ca este comparat pentru grandoarea sa cu Taj Mahal-ul.

Mormantul lui Humayun

M-am imbarcat in autocar si dupa vreo 200 km de mers cu o mica oprire, am ajuns la orasul sfant Mathura, sau mai bine zis un vechi centru cultural si religios, considerat a fi locul de nastere al zeului Krishna. Am simtit ca acolo credinta chiar este reala, lucru transmis si prin multimea de pelerini care vin sa se roage in templele hinduse, mai ales in lunile august-septembrie, in perioada nasterii lui Krishna.

Mathura

Seara am ajuns in Kanpur, unde am luat masa in stil traditional si am savurat Tadka Daal o supa groasa din linte si Chicken Biryani, o mancare cu bucati suculente de pui și orez basmati gatite cu sofran si apa de trandafiri, dupa care m-am retras in camera cu gandul la ziua ce tocmai trecuse pe langa noi plina de culoare si frenezie.

Chicken Biryani

Dimineata, cu forte proaspete am inceput o noua zi, la Sarnath locul unde Buddha a tinut prima predica. A doua zi, am ales sa merg in Varanasi, orasul cel mai important si cel mai vechi al hindusilor. Este cu adevarat un loc care nu poate fi descris in cuvinte ci trebuie experimentat.  Inghesuit de temple si strazi ce aduc cu un labirint, poate fi considerat un Mecca al credinciosilor hindusi.

Sa nu uit de piata matasurilor si a obiectelor din bronz lucrate cu atat de multa migala si finete, incat ai senzatia ca este locul in care te poti pierde chiar si o zi admirand si cumparand suveniruri.

Tot in Varanasi am avut ocazia sa ma plimb cu barca pe fluviul Gange locul unde indienii se roaga dimineata, pentru purificarea sufletului. Poti sta sa-I privesti, sau poti incerca sa participi cu ei la aceasta procesiune, desi mai degraba admiri peisajul si te incarci cu energie pozitiva. In cealalta extrema, nu departe de aici, se afla locurile de incinerare, unde rugile ard continuu. Este o altfel de priveliste care te face sa intelegi mai bine viata si moartea.

Varanasi
Varanasi si fluviul Gange

La mijlocul calatoriei ajung si la grupul de monumente Khajuraho, care fac parte din Patrimoniul Mondial UNESCO si este considerat a fi unul dintre cele şapte minuni din India. Constructia lor se pare ca a durat 200 ani, iar interesant este faptul ca dintre cele 85 de temple construite in sec. IX-XII, se pare ca doar 20 mai sunt inca in picioare.

Dupa ce m-am incarcat de spiritualitate, mi-am propus sa ajung si la templele erotice Kamasutra. Aceste temple nu trebuie ratate cand vizitezi India, pentru ca astfel vezi si o alta latura extrem de intima a hindusilor.

Sculpturi pe templele erotice Kamasutra

La putina distanta de templele de mai sus, se afla Orchha, unde avut placerea sa  intalnesc palatele Raj Mahal si Jahangir Mahal. Aici mi-a placut foarte mult, pentru ca iubirea si veneratia sunt doua dintre motivele pentru care au fost ridicate aceste palate incredibile. Primul, Raj Mahal, a fost construit in cinstea sotiei lui Madhukar Shah. Dormitorul acesteia era impodobit cu picturi murale reprezentand scene din Ramayana si diverse forme de incarnari.

Raj Mahal

Jahangir Mahal a fost construit de catre Bir Singh Deo si este probabil cel mai remarcabil palat, cu ale sale balcoane suspendate, nenumarate ferestre cu paravane special perforate pentru a lasa lumina sa patrunda in incaperi si o poarta superba decorata cu tigla din turcoaz. Acest palat a fost construit in onoarea imparatului Mughal Jehangir in timpul vizitei sale la Orchha.

Jahangir Mahal - Palatul Orchha
Jahangir Mahal – Palatul Orchha

In sfarsit dupa toate aceste monumente, ajung spre sfarsitul calatoriei sa vad impresionantul Taj Mahal, monument inchinat dragostei, construit de imparatul Shah Jahan in memoria sotiei sale.

Aici respiratia ti se opreste pentru o clipa. Imaginea lui eleganta, feminitatea distincta si exteriorul din marmura de un alb ametitor te poarta in trecut la povestea ridicarii lui. Am aflat ca, la inceput, aici au lucrat peste 20.000 oameni, iar renumitului arhitectul Ustad Ahamad Lahori, cel care a coordonat si realizat proiectul i s-au taiat mainile si a fost orbit astfel incat sa nu mai poata realiza ceva mai frumos ca Taj Mahal-ul.

Monumentul se vede cel mai bine din gradinile luxuriante din jurul sau, care au elestee si cursuri de apa, sau mai bine zis reprezentarea Paradisul in conceptia islamica.

Celebrul templu Taj Mahal

Dupa o scurta pauza de odihna, am vizitat si Fortul Agra, sau cum il mai denumesc localnicii orasul regal inconjurat de ziduri. Am intrat sa ma ascund de soare si am intalnit saloanele regale. Aici au locuit de-a lungul timpului Marii Moguli ai Indiei si a fost locul cel mai vizitat de catre ambasadori, straini care au contribuit la scrierea istoriei Indiei.

Fortul Agra

Dupa acest oras impunator, m-am indreptat inca 230 km spre Jaipur, sau Orasul Roz. Roz, pentru ca toate cladirile sunt dintr-o caramida roz, sau altele renovate insa in acelasi stil.

Jaipur mi-a placut din prima clipa pentru ca exista echilibru intre nou si vechi. Desi evolueaza frumos, pastreaza cu eleganta vestigiile trecutului, iar vizita la fortul din Amer a fost un deliciu, drumul fiind presărat cu ruine şi lacuri. Tot aici am vazut si Observatorul Astronomic Jantar Mantar (datat de la 1726).

Foarte important, Jaipur este un centru de prelucrare a bijuteriilor si pietrelor pretioase. Gasesti peste tot proprietari de magazine gata sa iti puna in palma un smarald, rubin sau acvamarin si sa iti povesteasca despre pietre aduse din toate colturile lumii. Daca stiam cate lucruri frumoase pot gasi aici imi pastram tot banii. Dar eram deja la sfarsitul calatoriei, cu portofelul aproape gol in acest paradis al minunilor create de mana omului.

Jaipur

Seara am luat cina in acest oras, si s-a dovedit a fi cea mai gustoasa de pana acum,Tandoori Chicken este un pui marinat in pasta de usturoi, ghimbir, iaurt si condimente. Are culoarea rosu intens, data de chili, iar la desert am gustat unul dintre cele mai bune dulciuri, asa numitul Kheer, care este un orez cu lapte preparat diferit fata de cum se face la noi. Se gateste foarte incet, cu foarte mult lapte si crema, cu aroma de trandafiri si cu sofran. Nu trebuie ratat sub nici o forma.

In penultima zi am vizitat cea mai mare moschee din Asia, Jama Masjid. Aici era numai bine, răcoare, o atmosfera linistita, puteam sa ma așez oriunde în incinta ei, să dorm, sa mănânc, să ma rog, să fac poze, să discut despre religie, politică cu oricine găseam disponibil printre pelerinii de acolo: bărbați sau femei.

Jama Masjid

In aceeasi zi, am ajuns sa  vad si Poarta Indiei. Este de fapt un arc de 26 m inaltime, amplasat pe tarm si construit, din bazalt, la inceputul secolului trecut, pentru a comemora vizita Regelui George V si a Reginei Maria.

Ultima zi de calatorie am dedicat-o implinirii visului vizitarii Raj Ghat (Memorialul lui Mahatma Ghandi). Mai vazusem fotografii si inainte insa in momentul in care am ajuns acolo, totul a capatat alta forma. Este un memorial superb, in mijlocul unui parc national plin cu flori, copaci desi si veverite care alearga nestingherite prin iarba moale si proaspata. Aici este locul in care toata lumea vine sa isi arate respectul si iubirea fata de mentorul lor, Parintele Indiei, Mahatma Gandhi, cel care prin bunatatea si caldura sufletului sau va trai vesnic.

Asadar, cu aceasta vizita importanta se incheie si periplul de aici. Am mai avut putin timp la dispozitie pentru cumpararea diverselor cadouri si mirodenii pentru acasa, insa cele mai pretioase daruri le am in inima si in minte, pentru ca India inseamna mult mai mult decat ce vedem in fotografii, mai inseamna noblete, bunatate, simplitate si culoare. Multa culoare, Incredibila India!

Pentru a experimenta minunatiile si culorile Indiei, rezerva-ti locul intr-o excursie de vis. Detalii, aici: http://vacante-chartere.ro/circuite/vacante/700820-circuit-india-triunghiul-de-aur

Booking.com

About the author

TukTuk driver

Urcă în TukTuk! Oriunde te duc!

Add Comment

Click here to post a comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

banner animawings

Booking.com

Urmărește-ne pe Facebook!

Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!

Lumea e a ta!

Fii la curent cu cele mai recente noutăți și informații din zona de turism și călătorie!

Newsletter

Newsletter Form (#1)

Abonează-te la Newsletter-ul TukTuk!