Hoteluri

25 de lucruri secrete despre hoteluri

De la ce inseamna cu adevarat stelele cu care este cotat un hotel pana la sfaturi care sa te ajute in obtinerea unei camere mai bune, iata 25 de lucruri pe care personalul hotelier nu ti le va spune niciodata, dar pe care trebuie sa le stii, daca vrei sa ai o vacanta asa cum iti doresti.

25. E mult mai probabil sa beneficiezi de discount la un hotel independent. Unele lanturi hoteliere se opun scaderii preturilor.

24. Se presupune ca optiunile eco, cum ar fi renuntarea la a ti se face curatenie in camera in fiecare zi, pot fi uneori o scuza de a nu plati camerista (sau de a-i usura munca).

23. Cameristele au cea mai periculoasa slujba intr-un hotel. Si aici intra tot, de la mutarea constanta a saltelelor si a mobilei, pana la expunerea permanenta la gunoaie, resturi menajere si alte mizerii care iti intorc stomacul pe dos.

22. Lasarea de bacsis pentru camerista este apreciata, dar nu se mai poarta de ceva vreme.

21. Daca totusi decizi sa lasi bacsis, pune-l sub perna impreuna cu un bilet din care sa reiasa pentru cine este.

20. Hotelurile pot plati un comision de pana la 30% in favoarea site-urilor de rezervari online. Daca faci rezervarea direct la hotel, s-ar putea sa beneficiezi de un pret mai avantajos.

19. Numerele gratuite la care poti face rezervari, te vor directiona probabil catre biroul central care stabileste tarifele. Daca suni direct la hotel, poti negocia tariful.

18. Cand vine vorba de negocieri, ai grija la un aspect: daca hotelul este supra-rezervat, ghici cine isi pierde primul camera? Ei bine, clientii ieftini…

17. De asemenea, daca faci rezervare direct la hotel, nu vei beneficia de despagubiri in cazul in care ceva nu te satisface.

16. Pentru o suma modica pe ora, personalul de la receptie executa comisioane, desfunda toalete, face noduri la cravata, furnizeaza prosoape curate, se ocupa de cadavre (se mai intampla…) si pregateste chiar si micul dejun.

15. Daca mergi frecvent intr-o anumita locatie, la un anume hotel si te porti civilizat, vei beneficia la un moment dat de unele upgrade-uri.

14. Mult mai multe lucruri decat iti imaginezi sunt negociabile. Daca hotelul ofera mic dejun cald si mic dejun continental, intreaba daca poti primi micul dejun cald in camera. S-ar putea sa ai o surpriza placuta.

13. Uneori, angajatorii isi determina anagajatii sa minta. Ca de exemplu, atunci cand liful se strica in weekend, iar personalul de la receptie iti spune ca cineva vine sa il repare, fii sigur ca vei astepta pana saptamana urmatoare, pentru ca niciun hotel nu e dispus sa plateasca tarif de weekend pentru reparatie.

12. Unii portari de la hoteluri primesc bani daca te trimit in capcane turistice scumpe. Daca vrei recomandari impartiale, intreaba direct la receptie.

11. Daca soliciti pat dublu in camera, nu ai nicio garantie ca il vei primi. Indiferent cat de convingator pare angajatul de la agentia de turism, suna la hotel. Si mai suna o data, cu o zi inainte sa pleci de acasa.

10. Nu cere un upgrade, atunci cand risti sa fii auzit de ceilalti clienti ai hotelului. Vrei o camera mai mare fara sa platesti in plus? Cere una pe colt.

9. Una dintre cele mai usoare modalitati prin care iti poti creste sansele de a fi upgradat, este aceea de a veni mai devreme in ziua in care camerele sunt pregatite si inventariate.

8. Desi de multe ori, “gratuitati” cum ar fi sticle cu apa sau conexiunea Wi-Fi, le primesti in schimbul unei taxe, s-ar putea sa beneficiezi de ele chiar pe gratis, daca iti exprimi mai din timp dorinta de a le avea.

7. Poate ca stii deja asta, dar intotdeauna platesti si pentru locatia hotelului. Daca nu tii neaparat sa te cazezi pe bulevardul central, cauta ceva in apropiere, dar care sa nu coste semnificativ mai mult.

6. Platesti si pentru nume. Asa cum am spus mai sus, hotelurile independente pot beneficia de numeroase avantaje. In plus, majoritatea hotelurilor bine catalogate din mai toate destinatiile turistice cunoscute, nu sunt hoteluri cu “nume”.

5. Chiar daca in meniu nu exista si sectiune pentru copii, intotdeauna poti beneficia de meniu pentru copii, daca intrebi.

4. Inca ceva despre bacsisuri – majoritatea hotelurilor rotesc personalul, asa ca in fiecare zi ai o alta camerista. Si da, asta inseamna ca trebuie sa dai bacsis zilnic – in caz ca decizi sa o faci. 5 dolari pentru 3 stele, 10 pentru 4 stele si 20 pentru 5 stele.

3. Cea mai buna modalitate prin care iti poti face o idee despre unde te vei caza, este sa citesti comentariile celor care au fost inaintea ta acolo, intrucat ele sunt cele mai cinstite.

2. Asta inseamna ca un hotel cotat cu 5 stele, poate avea servicii de o stea.

1. Nu uita ca numarul de stele nu este intotdeauna direct proportional cu calitatea serviciilor. Stelele indica numai o diferenta in ce priveste facilitatile, precum (printre altele) marimea camerei sau numarul de magazine din incinta hotelului.


Booking.com

About the author

TukTuk guy

Urcă în TukTuk! Oriunde te duc!

Add Comment

Click here to post a comment

Arata-ne ca esti om: *

Advertisement

Zoot.ro
elefant.ro%20
Booking.com

Fii prietenul nostru pe Facebook!